活動報告ACTIVITY REPORT

写真:活動報告

DAILY ACTIVITIES/SUGGESTIONS日々の活動/提案

令和六年第4回定例会では、以下のテーマで質問しました。

1.年間約160日使われない「学校」を活用した地域づくりについて
2.子どもや大人のウェルビーイングを高める社会教育活動としての「PTA」について
3.人生を豊かに生きるための力を養う「あそび」について

学校が今以上に開かれて、地域の人たちが利用でき、
保護者がPTA活動などを通して地域とつながり、
子どもから大人まで、遊びを通した非認知能力の育成を大事にする社会

そんな社会を作れたら、日本はもっと生きやすく、人にやさしく、心豊かな国になるのではないかと思います。

IQが高く、EQが低い国、日本ですが、そのポテンシャルを十分に活かして、1人1人が幸せを追求できるよう、取り組みを進めます。

At the 4th regular meeting in 2024, I asked questions on the following topics.

1. About community development utilizing “schools,” which are not used for approximately 160 days a year
2. “PTA” as a social education activity to enhance the wellbeing of children and adults
3. “Play” as a way to nurture the ability to live life in abundance

Schools are more open and accessible to the community than they are now,
Parents are connected to the community through PTA activities, etc,
A society that values the development of non-cognitive skills through play for both children and adults.

If we can create such a society, I believe that Japan will become a more comfortable, people-friendly, and spiritually rich country.

Japan is a country with high IQ and low EQ, but we will make full use of this potential and promote efforts so that each and every one of us can pursue happiness.

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